fredag 13 juni 2014

Volanger och vingar a'la 70-tal

När jag var liten sydde mamma ofta klänningar med vingar till mig. Jag minns speciellt en rosa klänning, med lång kjol i flera volanger och med en topp med vingar på axlarna och knytning runt midjan. Jag var Sååå fin i den, tyckte jag. Jag önskar att jag hade ett foto så jag hade kunnat visa.

Jag ville sy något liknande till Anna-Klara och satte så igång.
Men "vingar" ser inte nu som då. Det blev stor besvikelse när jag förklarade att de rynkade små tygbitarna på axlarna "visst är vingar och det är jättesöta". Nej, vingar, idag, är stora och sitter på ryggen. Besvikelsen var så stor att det var bara till att sy ett par stora vingar och fästa där bak. De skymtas lite på bilden.

Och sedan, de "riktiga", vingarna kom på plats har klänningen minst sagt använts flitigt. Den håller både för nationaldagsfirande, studsmattehoppning, dagisavslutning och till och med att sova i... Sschyyyyyy...
:-)



1 kommentar: