lördag 11 januari 2014

Fem år om två dagar, med helt oförstört självförtroende ... och ett hiskeligt humör.

Man kan ju i alla fall hoppas angående självförtroendet, och att det så får förbli i framtiden.

Hon har designat tårtan själv. Ritat och förklarat "som ett spöke med gröna prickar och en krona ska det vara" ... "och rosa med grädde och hallon inuti" ... jag tänker och tänker och försöker hitta på hur vi ska få till den.

"Jag är VÄRLDENS BÄSTA BAKARE!! ... bäst i hela vårat liv!" sjunger hon glatt medan hon vispar ... några minuter innan var det dock annat ljud i skällan ...

... för humör har den här söta lilla fyraåring. Mitt i den mest sprudlande glädje kan hon bli så arg så det slår gnistor om henne, det kan man väl inte tro? När jag tog fram receptboken blev hon helt rasande "vi ska inte göra den tårtan JAG HAR JU SAGT HUR DEN SKA VA!" Att förstå att det bara var receptet till tårtbotten vi behövde var svårt. "Saftig sockerkaka" läste jag och försökte förklara ... "Jag ska inte ha nån saftkaka, jag ska bara ha en vanlig KAKBOTTEN!!!"

Hon har själv önskat en bild med denna pose ... hon vet vad hon vill helt enkelt.



Som tur var lyckades vi komma överens till sist, så "kakbotten" blev det. Först en rosa och sedan en vanlig vit också.

Vi sätter ihop tårtan i morgon, så det finns ingen bild på den färdig ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar