lördag 11 januari 2014

Den stora bakdagen!

Förutom, tårtbottnar och en jättecitronbiskvi så har vi bakat macarons i dag. Det är mer än vad vi brukar baka ;-) och det var även första gången som vi gjorde macarons. Jag och Jonathan har funderat länge på att vi ska göra det, men varje gång vi läser att ägget skall "separeras och stå i ett dygn" så lessnar vi och gör något som går lite snabbare istället.

MEN, nu har vi hittat lösningen. Det var min lillasyster Karin som gjorde det först. Kungsörnen - helt enkelt kung! Och lätt var det också. Bara att vispa ihop, spritsa ut och grädda.





"Men varför ska vi ha kaviar i dem?" undrade Nisse ... och det undrar jag också. Nu var det förstås inte kaviar utan jordgubbsmörkräm.

Nästa gång tänker jag dock att vi bör testa att göra dem helt själva, för jag tror att de faktiskt blir godare då. Och nu vet jag att det inte är speciellt svårt heller.

Provsmak i morgon!

1 kommentar:

  1. I just found your blog and I love it very much. Nice and refreshing, I will be back.
    ManonX

    SvaraRadera