fredag 15 november 2013

Nu offrar jag min ateljé ...

... flytten har börjat men är inte färdig ännu. Ateljén ska, som tur är, inte så långt. Bara tvärs över övre hallen, och in i Tingssalen.
Tingssalen är redan full av mina arbeten. Jag har (tyvärr?) en förmåga att sprida ut mig och jobba lite överallt. Nu ska jag försöka att begränsa mig, flytta in allt i Tingssalen och hålla mig där. Undra om det går?

Och ingen här hemma är ledsen. "Vi har fått en tv-rum, vi har fått ett TV-rum" sjunger Anna-Klara medan hon hoppar upp och ner i soffan, som vi har burit in i gamla ateljén.
Vårt nya TV-rum är "litet" till ytan med har en rymlig volym. Till barnens stora lycka finns ribbstolar på väggarna, det är 7 meter i takhöjd och en gunga i en takbjälke och så är det varmt och skönt (vilket vi inte är så bortskämda med här). Som sagt, ingen är ledsen. Det är bara "myset" som saknas ... måste fixas!

1 kommentar:

  1. Nämen åååh! Nu vill jag ju komma å titta igen!!
    Sofia

    SvaraRadera