måndag 16 september 2013

Korsmässomarknad i Härnösand!

Vilken rolig dag det var. Lördagen den 14 september. Massor av folk och vackert väder.

Det bästa var att få träffa sina kunder. När jag säljer i webbutik och andra butiker gör jag förstås inte det. Ångermanlands hemslöjd i Härnösand har sålt flera hundra av mina brädor bara nu i sommar. Det är helt otroligt! Många kunder som handlat där kom förbi, spred uppmuntran och handlade mer. Även kunder från Rummet i Sundsvall och Timrå gårdsbutik var på plats. Roligt, jag blir så glad! En kvinna som såg mig kom fram och sa att hon var så lycklig över att få se och träffa "skärbrädsdamen". Damen! Det ni!! :-) Och någon sa att det var de godaste skorpor de någonsin ätit. Och tänka sig ... flera sa att de blev så GLADA av att se mina saker, just vad jag önskar att man ska bli. Att jag kunde hålla tårarna borta var ett under. Sånt värmer vill jag lova.

Jag skriver detta för att ni gjorde mig så glad och jag vill därför rikta ett
STORT TACK!
till alla er som kom förbi och pratade och handlade av mig i  min lilla "butik"!!!




Jag avslutar med en av världens snyggaste mattor, som min bästaste mamma har gjort. Självaste hon syns på bilden längst upp i svartvit rock. Mattans nuvarande ägarinna står bredvid, min kära svärmor.

4 kommentarer:

  1. Så vackert fina du. Du funderar inte på att börja sälja här nere i Berlin? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!
      Jo tanken har faktiskt slagit mig. Har du något tips på passande butik. Det vore helt fantastiskt för mig.
      Kram!

      Radera
  2. Jag kan bara säga ÄNTLIGEN gör du det du bara är bäst på!!!!! Längtar så efter dig! En inspirationsresa till Sydafrika kanske kunde vara något... Kram AnnaPanna

    SvaraRadera
  3. åh önskar att jag hade varit där och sagt hej! Du gör såna fina saker, brukar kicka in på hemslöjden i härnta och kolla på nyheterna ibland. Är inte hemma så ofta men när jag är hemma gör jag det! Kul att du sats och kan göra din grej :)

    SvaraRadera