fredag 9 augusti 2013

Strandkvällar.

I går kväll var vi ensamma nere vid sjön, Anna-Klara, Nisse, Kurran och jag. Det hade blivit kallare och lite blåsigt, men med en flisfilt i solstolen var det underbart. Sköna stunder det där.

Det är då jag börjar att längta till hösten. När jag ska sitta där påklädd och bara njuta av friska kalla vindar. Titta, lyssna, tänka. Hoppas att det kommer att bli av.

Jag vill bygga mig en liten stuga där nere vid sjön. Bara som ett litet skjul som jag kan ha lite grejer i, leksaker, sköna stolar och sånt, så jag ska slippa ha ett helt flyttlass med mig varje gång jag går ner. Undra om det skulle få vara i fred? Drömma kostar ju inget ... en ny kaffetermos ska jag i alla fall utrusta mig med.

I går kväll blev en till mössa påbörjad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar