fredag 26 juli 2013

Pompompaus!

Efter frukost tog vi oss ett dopp i sjön. 22 grader varmt i vattnet, stekande sol och alldeles vindstilla. Dessa tre faktorer resulterade i att även den här mamman badade ... till allas stora förvåning. Fast barnen blev egentligen inte alls så förvånade, de tyckte mest bara att det var väldigt roligt, så jag inser att jag MÅSTE bättra mig på badfronten! Och jag kan meddela att ÄN slår jag Jonathan i att simma i kapp!!

När det var dags för lunch så lämnade vi halva packningen på stranden och gick hem för att äta. Bäst som vi satt där kring matbordet så öppnade sig plötsligt himlen och en stor ängel ... nej jag bara skoja ... blixtar och dunder och massor av regn föll ner!

Det fick bli ändrade planer, och inte oss emot. Mysigt tyckte vi och tog fram alla, samlade, gamla silkespapper, toarullar, saxar och lim. Vi mammor ägnade oss åt att göra pompoms medan barnen gjorde alla möjliga andra kreationer.

Det blev ett skönt avbrott i solen och värmen, det kändes nästan som en "räddande ängel" :-)






Den kvarlämnade packningen var perfekt att hämta några timmar senare. Och ett till dopp för barnen blev det också.

Vill du se hur man gör pompoms så kan du klicka HÄR!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar