tisdag 23 juli 2013

Högakusten Expo 2013!

Timmarna gick utan att det kändes. Jag kunde knappt tro att min arbetsdag var över när det var dags att plocka ihop. Massor av trevliga kunder, i från hela landet, fanns på plats.

Nu tänker jag att jag borde ha fotat mycket mer, så att ni fått se. Silversmide (jag köpte en fin ring!) och järnsmide. Svepfat och underbart vackra träskrin och andra imponerande träföremål. Vävda ylleplädar och stickade vantar, sockor, mössor och andra varma sköna saker. Och så alla konstföremål. Min lilla beskrivning här gör inte utställningen riktig rättvisa.

Trasmattor från Bandsjön! :-)

Den här stilen känns kanske igen? ;-) En liten "Busfia", kan man kalla henne för en modern trasdocka?

Den här vill jag ha när jag och min älskade make ska förnya våra löften. Måtte det bli snart! ;-)

Vävda disktrasor i cottolin kom jag hem med ... de blir nog dukar hemma hos mig, tills vidare.

Och så bagarstugebröd!

Hur gör man detta? Jag är alltid så imponerad av drejad keramik, för jag vet hur OTROLIGT svårt det är att dreja.

Nu måste ni väl vara bra sugna på att åka dit va? Som sagt, det finns så mycket vackert där och än är inte utställning och försäljning över. Det håller på ända tills på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar