måndag 20 maj 2013

"Mamma titta! Det är blad på träden! Det betyder att det är SOMMAR!!!"

Just nu kan jag inte komma på något som kan göra mig mer glad än grönskan! Och fyraåringen förstår sig på härligheten hon med. Det spelar ingen roll att regnet står som spön i backen. Än är jag inte less på att höra smatter mot fönsterplåten. Härligt! Friskt!

Vi satsar på att somra till det här inne idag. Färgexplosion även här ... det är väl visserligen ungefär bara som vanligt, som alltid ...




Blåbärsriset blommar nu! Jag har aldrig förr tänkt på att dess blommor är så tidiga. Nu har jag plockat in ett knippe som fick låna tekannan till vas. Jag förstår inte vad som hände i min hjärna när jag plötsligt fick för mig att "vaser, det behöver inte jag" och så gjorde jag mig av med dem. Har jag någonsin förr gjort mig av med någonting kanske?!? Svaret är "ytterst sällan". Men de var liksom för höga för skåpen och stod bara i vägen hela tiden. Nu saknar jag dem förstås, för en vas är ju ganska bra att ha ibland. Typiskt att när man äntligen lockas av slängarandan, så tar man i ända ifrån tårna och satsar fel ...


Glöm det! Tekannan funkar fint! Och jag ÄR av den praktiska sorten, så egentligen är jag väldigt nöjd med att en pryl kan ha flera funktioner. Som tjejen här ovan till exempel. Snart kan du köpa henne, Saftmajan. Skärbrädan som är ett upplängningsfat och som även är ett fint grytunderlägg i dukningen. Och som fram för allt hjälper till att sprida glada varma färger hemma hos dig, varje dag :-).

Fortsätt njuta kära vänner!



8 kommentarer:

  1. Som vanligt blir jag glad och lycklig av att läsa din blogg! Dina ord är som balsam för själen, och idag är en dag då det behövs massor av balsam!
    När kommer skärbrädorna?! Jag brukar köpa nåt till mig själv vid slutet av varje termin, och nu ska det bli en skärbräda från Anna!<3

    Kram Marie on Birdway

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie! Det du säger hjälper till att göra min dag! <3

      Skärbrädorna ska komma v.22 och nu har vi 21 så det ska inte vara långt kvar alls! Jag längtar också :-)

      Kram!!!

      Radera
  2. Då passar det ju att min termin slutar nästa vecka!:)Den blir en perfekt present till mig efter det jag sliter med nu!

    SvaraRadera
  3. Härliga inspirerande bilder! Vilken fin mackapär du har hittat där du hängt upp tesilarna och annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där mackapären har jag haft i säkert 15 år ... oj vad gammal man kan känna sig då ;-) Jag har inte haft den uppe förut men nu tyckte jag också att den kändes fin så jag satte upp den :-)
      Borde gå att bygga ganska lätt :-)

      Radera
    2. Kul att kunna fynda i sina egna förråd! :)

      Radera
    3. Precis vad jag tänkte jag med :-)
      VARFÖR går jag på loppis???
      Men det var en väldigt flyktig tanke ;-) )))

      Radera