fredag 24 maj 2013

I morgon är det arbetsbytardag i Starred!

Vi är tre familjer som gör en rejäl arbetsdag hemma hos varandra under våren/försommaren. Och vi startar hos oss i år. Det är fantastiskt trevligt att arbeta tillsammans, så mycket blir gjort på en dag. Många starka kvinnor och karlar som kan ta i tillsammans och göra sådant som är svårt att göra när man är själv. Jag tycker dessutom att det alltid är mycket lättare och roligare att arbeta hemma hos någon annan än hos mig själv.

Vi blandar förstås upp med lite fika, lunch och middag också mellan varven. Klockan nio i morgon startar vi med kaffe, macka och genomgång av dagen.

I år blir det storstädning av vår gård. Rivning av ett fult vedskjul och utkrattning av jord. Jag beställde jordlasset i går förmiddag och samma dag levereras det. Vad är det för konst?


Ja, det är alltså bland annat här jag skulle kunna tänka mig att ha det lite snyggare. Och gärna en gräsmatta! ;-)

Åh, vad jag längtar!

I fjol såg det ut såhär Klick! och så här Klick! Från Sofia och Marcus har jag inga bilder.


3 kommentarer:

  1. Tjoho, jag längtar också! :D Ska bli helkul. Måste höra mer om det där jordlasset, ev behöver vi också beställa ett... Ses snart!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja, det är det verkligen. Man slutar aldrig förvånas över hur mycket man hinner och hur lite det känns som att man har gjort. Ytterligare en lyckad dag!
      Testa!! :-)

      Radera