fredag 10 maj 2013

Favoritbrodösen inspirerar!

I höstas hade jag och mina brodösvänner äran att få träffa Anna Wengdin, en helg uppe på Hållands folkhögskola. Det var ett mycket inspirerande möte. Först var vi som helt lamslagna av alla hennes kuddar och skärp och väskor och pryttlar. Man kunde omöjligt se sig mätt på hennes verk. Det är bara så sjukt fint det hon gör! Sedan blev vi som galna! Så där galna som bara kvinnor, med överdos av inspiration, kan bli. Vi sydde och sydde tills ögonen gick i kors. Då åkte vi hem till Östersund och sydde lite till innan vi gick till sängs. Och efter några timmars sömn satte vi igång igen. :-)

Anna delade generöst med sig av idéer och kunskap. Det var i den vevan som jag gjorde denna lilla kudde. Jag har inte visat den här i bloggen tidigare. Så här blev min kudde:


Nu i helgen är Anna med i tidningen "Leva och bo på landet". Så nu kan ni ALLA inspireras till att brodera som Anna! Kom igen, spring till affären NU!



Det är så roligt att brodera!!!

Anna har också varit med och skrivit boken "Brodera på ylle" utgiven av hemslöjdens förlag. Den är super för alla oss broderiintresserade! Naturligtvis har jag den signerad här hemma "... det var roligt att få träffa dig Anna! /Anna Wengdin" Ibland kan man väl få vara lite barnsligt mallig, haha ;-)

3 kommentarer:

  1. Men wow, din kudde är superduperfin!!
    Vet du förresten, jag köpte en av dina fina skärbrädor på Hemslöjden igår (en av presenterna till mamma som fyller idag) och hon som jobbade där var helt lyrisk över dina verk. "Hon kan ju bli hur stor som helst!!" sa kvinnan om dig. "Hon borde göra tyger - och barnkläder!" Och jag bara höll med om allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad roligt att få höra! Tack för att du berättar!!! Det där låter som en dröm att få göra ... tänk om man var gjord av pengar så man bara kunde börja producera på vinst och förlust ... :-P

      Radera
    2. Ja eller hur... *drömmer*

      Radera