torsdag 25 april 2013

Nu längtar jag efter våra höns!

De har varit inhysta hos sin mormor under vintern. Där har de haft det både varmt och skönt. Men snart må det väl vara dags att flytta hem igen? Hoppas att de vill!

Igår när jag var ute och tittade i grönsakslandet (alltså där det var i fjol) drog jag mig dock till minnes att det var en strid om grödorna hela sommaren. Mycket spring och jagande. Vem skulle hinna först till spenaten?


Jag skulle behöva hitta ett bra sätt för att hålla hönsen utanför landet helt enkelt.

Jag önskar mig ett litet staket runt hela landet. Det vore både vackert och bra tror jag. Frågan är bara om jag lyckas få till det? Vi har ju planerat att sätta staket runt gården också och det går nog före trots allt. Men ett sådant där staket med skalade pinnar som är ihopvirade med grov ståltråd då? Det kunde bli lite lagom mysigt och härligt avslappnat samtidigt som det fyller sin funktion. Har ni förresten tänkt på hur liten en höna kan bli om den bara vill? ... alltså vill ta sig in eller ut någon stans? Försvinnande liten! ;-)
Jag har en dryg månad på mig nu, så vi får se vad jag kan  fundera ut och verkställa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar