måndag 8 april 2013

Nu har dockhuset fått en liten säng.

Små saker är det bästa som finns! De går fort att göra, materialet blir sällan dyrt och de tar inte så stor plats. Och så är de ju söta att titta på också.

Ett litet kviltat lapptäcke kom till i går kväll. Jag har flis som mellanlägg och ett gammalt lakan på baksidan. Det var så slitet så det hade gått hål på det, men ute i hörnen var det starkt och väl fungerande. Spetsen satt på lakanet.


Sängen hade jag börjat på för flera år sedan. Det var bara några små snurrar kvar så var den färdig.

Jag bäddade med en pälsbit i botten, en mjuk och skön kudde och så det nya täcket såklart.
Så fort sängen kom på plats i dockskåpet intog grisen den. Och titta!! Han somnade på direkten!

Nu står dock inte sängen kvar i dockskåpet ... den är  ... där Anna-Klara är ...

4 kommentarer:

  1. Alltså... wow!! Jag är mållös. Otroligt fint! Vilken säng alltså!! Anna... du är... har jag sagt duktig...? :)

    SvaraRadera
  2. jag håller med föregående...så vackert!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna. även vi i Ljustorp är imponerad. Gäller även Davids matlagning. Ha det bra Yvonne och pappa

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint... Vilken liten säng. Var glad för dina gåvor Anna, själv är jag glad att få ta del av dem via ord o bild. Tack!.. Var välsignad / elisabeth w

    SvaraRadera