fredag 19 april 2013

Mumsfilifalafel!

Igår gjorde vi falafel till middag. Mycket uppskattat av tre, nobbat av två.

Dom där små bollarna, som det skulle bli, vet jag inte vart de tog vägen, det var mer som en kikärtsröra med lite stekyta på sina håll. Men en supergod sådan! Jag blev inspirerad av Sofias "köttfri måndag" på Mumma Kardemumma-bloggen. Receptet har ni här. Hennes små biffar blev runda och fina (men så är hon också ett bakproffs!) så du kan säkert också lyckas med formen.


Jag serverade med sallad, gurka, tomat, majs och cream fresh med riven vitlök i. Allt i ett tortilla bröd, faktiskt med "herbs" i denna gång. Det där med "herbsen" var ett misstag, det går lite snabbt ibland när man handlar, men en lyckad miss för de var förstås goda :-).


Mycket gott, tack för inspirationen Sofia!

Det här gör vi gärna om!

2 kommentarer:

  1. Åh, va kul!! Det ser ju jättegott ut! HÅller med om att smeten blir lite svår i konsistensen, man får mer liksom pressa ihop bollarna. Men huvudsaken de blir smaskiga!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, precis! Jag tänker att tacos är ju en röra så vad gör det om detta också blir det? :-)
    Jag hade inte heller champinjoner i.

    SvaraRadera