söndag 14 april 2013

Majken är klädd och klar!

Majken är gjord av trasor, hon är alltså en trasdocka. Gammalt övergivet och överblivet och sånt som var trasigt. Ren skräpförädling!
Majken is a rag doll. I have made her from old abandoned and left over stuff. I call it debris processing!
 
Delar av Davids trasiga jeans fick bli till en jacka, fodrad med en fin gammal gardin. En sådan vill jag ha själv!

Byxdressen är en avklippt blusärm, det syns ju. Superenkla! Det är roligt när man ser ursprunget tycker jag.

Mössan och ponchon är en utsliten socka. Stoppad på tån och trasig häl.

Strumpbyxorna är av en gammal strumpa. Och så lite restgarner till det övriga.



Jag älskar skräpförädling!

11 kommentarer:

  1. Det vackraste skräpet jag nånsin sett.....kram Borghild

    SvaraRadera
  2. Så fint allting. Den lilla jeansjackan är ju helt ljuvlig!

    SvaraRadera
  3. Majken är underbar!!!! Sy en stor sån jacka till mig med! Du är fantastiskt bra på det du gör Anna, sån gåva alltså.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fineste filledokken, og jeans-jakken er helt fantastisk!

    SvaraRadera
  5. alltså så galet fiiin! Jag blir mega imponerad utav detta hantverk. Kul att se verkligen!

    SvaraRadera
  6. Tack snälla ni allihopa!! Det är verkligen så roligt med respons från er som läser och tittar. Det peppar och inspirerar mig.
    Kram till er!

    SvaraRadera
  7. I don't understand a word but for sure, pictures are enough to show me how beautiful your work is! Superb, superb, superb, bravo

    SvaraRadera
  8. You are so talented! I love the dolls wardrobe-- her clothes are amazing. Can you make a few for sale? I have a shop www.littlecitizensboutique.com and my customers would love her. Write to me at alicia@littlecitizensboutique.com if you are interested.

    Warm regards from the UK to you and your lovely daughter!

    SvaraRadera
  9. love the doll. Her clothes are amazing.

    SvaraRadera
  10. How do we order one? Ruotolo_kristina@yahoo.com

    SvaraRadera