söndag 31 mars 2013

Håll ut, min vän, håll ut!"

Det värsta är att jag har gjort ytterligare ett inbrott ... vem är jag egentligen?

Detta inbrott var heller inte svårt att genomföra, även om det var lite mer tillstängt på detta ställe. Här fanns en liten grenklyka. Jag lirkade upp den.

Två britsar, en sovstuga? Här har någon alltså bott? Tänk då kunde man sova på 50 cm bredd.
Det visade sig att jag inte var den första som besökt detta ställe. Taket var fullklottrat av snirkliga anteckningar, mest daterade till 40 och 50-talet. Den äldsta jag kunde hitta var denna från 1939. Jag kunde läsa om stormiga väder, vårens första roddtur och en julafton ... här!

Längst in ovanför en av britsarna satt en liten vacker tavla. Jag fick sträcka mig fram för att kunna läsa på den ...
"Håll ut, håll ut i dyster dag,
ty allt blir ljust till slut.
Du segrar mitt i nederlag.
Ja, fäll ej modet en minut.
Håll ut, min vän, håll ut!" 

2 kommentarer: