tisdag 18 december 2012

Har du också någon gång känt den sköna känslan "Det finns fler! Jag har hittat min flock!"?

För den som befinner sig i flocken hela tiden är detta inget märkvärdigt. Men för någon annan kan det kännas som en plötslig uppenbarelse. Ungefär som:

"Är det sant?! Finns det alltså fler som kan grotta ner sig i yllespill och förnöjsamt snärja in sig i garnhärvor? Och som jublande kan svinga en välanvänd plastpåse, fylld med sysilke, genom luften, följt av det glada utropet; "Titta vad jag köpt på loppis!". Och fler som då med en belåten suck eller ett skratt kan konstatera "Wov, vilket fynd!". Och va? Finns det fler som rörs till tårar av en vacker text ur en vacker bok om en vacker trädgård? Bara just därför att det är så VACKERT! För att inte tala om alla ögon som fylls med tårar när någon läser en text om en färgstark kvinna som gått sin egna väg och som skänkt så mycket vackra tankar och ting till eftervärlden. Det finns fler som fascineras och förundras! Nämen ... det finns alltså en till, eller två, nej tre ... det finns FLER människor med näbbstövlar fastvuxna på fötterna.  Det finns FLER!"

Ni som känner mig hör ju direkt att, nu har Anna funnit sina systrar.

Brodöserna från Hålland, Tack för ännu en helg, jag hoppas verkligen på fortsättning. Men om det inte skulle bli någon sådan så är jag så tacksam över mitt sköna minnet av er (men det lät ju så sorgligt så det får ju bara inte hända).
Tack för uppenbarelsen!

ps. Nu är jag åter hos min egna lilla flock och jag känner mig väldigt hemma och på rätt ställe :). ds.

4 kommentarer:

  1. Jag är hedrad att få vara del av samma flock som dig och de andra!!!:)
    Kram AnnaPanna

    SvaraRadera
  2. Vad underbart du beskriver precis det jag också känner! Det är så fantastiskt att få vara en del av detta och suga åt sig den energi som finns i detta gäng. Och TACK själv Anna för all inspiration. Hade aldrig provat "tråckelstygnen" påmin väska om du inte hade sytt dina fina påfågel. Är supernöjd med väskan. :-) Ha en skön jul med de dina. Vi ses i etern och förhoppningsvis live i maj! Kram från Ulrica i Falun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så!! :)
      Va, bra att vi hittade de där "tråckelstygnen" ;))) Du kan väl visa väskan på vår facebooksida? Det är roligt att få se!!!
      Kram och God Jul Ulrica!

      Radera