onsdag 5 december 2012

"Bevara Gud min barnasjäl ...

... ifrån allt ont och göm mig väl, undan frestelser och fara. Låt mig trygg hos dig få vara, medan dagens timmar går och när natten faller på".

Så löd den kvällsbön som min mamma bad med mig när jag var liten. Fin tycker jag! Men jag vet inte var den kommer ifrån. Är det någon som känner igen den mån tro?

När Anna-Klara låg i min mage gjorde jag detta tryck. Nu kan hon assistera mig, vad tiden går! Det är alltså nästan fyra år sedan vid det här laget. Hittills har det bara funnits i en mycket begränsad upplaga. Hos några speciellt utvalda ;). Men nu finns det chans för fler att lära sig denna bön, vilken kan passa precis lika bra för en vuxen som för ett barn.

"Låt mig trygg hos DIG få vara!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar