måndag 1 oktober 2012

Är du också uppvuxen med hemsytt och omsytt?

Det är jag. Jeans fodrade med gamla flanellskjortor, kallingar av tröjärmar osv. recykling på hög nivå ;). Och det sitter i. Jag älskar att ta till vara, spara, se nya möjligheter och återanvända, och då inte bara när det gäller kläder.

Idag gick jag helt planlöst lös på en gammal och, på grund av utseendet, oanvändbar ylleslipover (jag hade tovat ihop den i tvättmaskinen redan i går, kulörtvätt 60 grader). Jag klippte bort hals och armhålor. När fodret kom ut kunde man se hur mycket den hade krympt, sådant vet man aldrig innan man tvättar. Anna-Klara hjälpe mig med idéer, att välja knappar mm.

Så var det bara att sy. Jag behövde inte ens symaskinen för jag sydde för hand.

"Home Made" stod det på lappen, som satt på mina kläder, när jag var barn. "Anna Zetterlund design" står det idag, för det är just precis vad det plötsligt blev.

Ful eller fin? kan man undra ... "Vilken rolig, jag blir glad!" sa Ulla helt spontant, när jag spatserade över till henne med den nya kreationen på. Så, då så ... då är jag absolut nöjd med resultatet!! :)

Idén om att ta till vara på och göra om gamla kläder är på intet sätt unik, men min väst är garanterat unik, för den växte fram ur det som fanns tillgängligt här hemma i Starred i dag.

6 kommentarer:

  1. Underbart jätte fin! Själv fyndade jag ett riktigt kap på second hand idag, en annan typ av recycling. Va fina vi kommer att vara ihop:) kram AnnaPanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅÅ ... spännande, jag vill se NU!!
      Kram!!

      Radera
  2. Nu blev jag sådär Annaavis igen. ;-) Fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria, det är bara till att åka på Erikshjälpen och köpa en gammal slipover ... eller så ger du igen med ett bullbak på fejjan, för då blir jag garanterat Mariaavis! ;)
      Kramar!!

      Radera
  3. Åååh... din kreativitet!! Underbart.

    SvaraRadera