fredag 14 september 2012

Spöregn och äppelkok.

En tråkig regndag? Nej, regn är inte tråkigt om man har ett torrt och varmt hem att krypa in i. Och vi kan glädjas åt att vi bärgade lite av äppelskörden i går. För då behöver vi ju inte vara sysslolösa heller ... ;)

Kan man koka äppelsaft i saftmajan? Det återstår att se. Jag tänker testa idag. Jag ska förstås dela äpplena först, så locket ligger riktigt på. Någon slags äppeldricka borde det ju bli av det hela. Kanske kommer en uppdatering om resultatet för den som undrar och inte vill testa själv.

Vi har inga stora, fruktbärande, äppelträd själva ännu. Men både min mamma och Davids föräldrar har. Så äppellösa är vi, tack och lov, inte!

ps. Jag har sett att det finns saftmajor, uppradade, i parti och minut på Erikshjälpen ... om någon önskar en till en billig penning. Vet förstås inte hur det är där Du bor ;) ds.

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag både fått dela frukost o doften i ditt kök idag! Tur att du snart kommer hit. Kram AnnaPanna

    SvaraRadera