fredag 27 juli 2012

Soptippsfynd!

Åka och slänga skräp är bara trist, har jag tänkt ... så det kan ju David få göra ;) Men så i dag föll det sig så att jag hängde på eftersom jag ändå skulle till stan.
Och nu ska ni få höra ... jag gjorde två fantastiska fynd med det samma!

Ett pensionärspar hade, som de flesta på sopstationen, en hel kärra med skräp med sig. "Skräp?!?" tänkte jag när jag sneglade förbi den. Nästa gång jag gick förbi tog jag mod till mig och frågade ... "den där stolen, den är jättefin tycker jag ... om ni har tänkt att kasta den skulle jag kunna få den då istället?" ... "och den där lilla dockvagnen, den är superfin!" Ja, såklart! ta dem sa kvinnan. Som tur var hade vi fönsterrutorna nere på bilen och Nisse hejjade glatt varje gång mannen gick förbi med ett nytt skräp för att kasta. De hörde också jublet inifrån bilen när jag höll upp dockvagnen för att visa barnen. Så alla på stället blev liksom nöjda och glada.

Ja, ni ser här hur jag har radat upp fyndigheterna från de närmaste dagarna. Trappa, helt gratis under jorden. Järngaller helt gratis i garaget. Stol och dockvagn helt gratis på soptippen. Madrassen på stolen halva reapriset på Åhléns. Blommor, typ döda så jag fick betala ett symboliskt pris, på coop ... de lever efter några enkla återupplivningsförsök! men ska inte stå i hink.

Är det inte otroligt?! Nu får nog inte David åka ifred till tippen, i framtiden ;)

Lite fix är kvar på trappan. En plåt ska sitta invid dörren och sedan kan vi göra färdigt den upptill och invid husväggen.

1 kommentar:

  1. Åh vilka härliga fynd! Gratis är sannerligen om inte gott så åtminstone väldigt trevligt.

    SvaraRadera