söndag 15 juli 2012

Idag var det, de lite mindres tur att göra auktionsfynd

Som denna lilla "musservis" i porslin med vackert målade blommor. Kan det vara 40-50-tal? Mamma hade en exakt likadan när hon var liten, där av gissningen, såvida hon inte fick den när hon var sexton år vill säga ;). Hon har en kopp kvar, nu har vi fyra, lika många fat, två små tillbringare och några andra diversepryttlar.

Köpet var helt omedvetet. Allt samman låg i en konsumkasse, som i sin tur låg i en "fyndlåda". Jag ropade in den för en tia! ... bra auktion det där. Även det lilla bordet, som är med på bilden, låg i och två fantastiska ... hmmmm ... proslinsvanar som jag nu måste ha i barnkammaren ;). Det jag köpte lådan för gick inte upp till förväntningarna, men tänk vilken tur man kan ha ändå. :)

I övrigt gick alla dagens fynd till de mindres lycka. Allt för lek med sand och vatten. Jag hoppas kunna visa er, mina planer för detta, lite senare i veckan.

1 kommentar:

  1. Ja det där var trevliga fynd! Så roligt det är med auktioner... Kul att ni också kom dit!

    SvaraRadera