söndag 17 juni 2012

... söndagsstress ...

... här går allt i 350 km/h ... Hjälp! Jag är ju farträdd.

När jag slog upp ögonen i morse så visste jag hur mitt hönshus skall se ut. Det är ju i och för sig på tiden med tanke på hur länge och hur mycket jag har tänkt på detta. Och med tanke på att de små hönorna kommer på tisdag, fem bruna Lohman, och vi ännu inte har något riktigt husrum för dem är det ännu mer på tiden.

Nu vill jag bara ut för att skynda mig att förverkliga bygget! Men först ska jag slänga i mig lite kaffe, och sedan ska jag göra allt annat som man ska hinna med på en söndag  ... eller vänta lite ...

... varför ständigt denna stress genom livet? Jag gillar det inte, det passar mig inte.

Dra i bromsen! Saktar in! Njut av buketten som Anna-Klara och Nils har plockat på morgonen ... "det heter hundkex" :)

Men vänta lite nu igen ... det som går sakta gör ju mig ännu mer stressad. Hur gör man för att varva ner?

3 kommentarer:

  1. Men Anna tänk på vilodagen.......

    SvaraRadera
  2. Det var ju det jag försökte ...... :)

    SvaraRadera
  3. Precis det där läget har det varit här hemma också... jag har gått och muttrat och stressat över allt jag borde hinna och inte tyckte mig hinna, trots att jag knappt tog en paus under dagen. Någon gång kom jag på mig själv och fick liksom intala mig att "skärp dig Sofia, det är inte synd om dig!". Man hinner det man hinner. Och man måste stanna upp och andas ibland. Men jag förstår i a f hur du menar med att vilja sakta ner och samtidigt speeda på! :)
    Kram

    SvaraRadera