fredag 15 juni 2012

Och så kommer en helt enkel och väldigt lyckad köttfärssås

Mums, ibland lyckas det lite bättre.

Lök brukar aldrig vara någon hit i kombination med barn ... i alla fall inte med mina. Men smaken vill man ju åt. Det gamla välbeprövade knepet att riva löken är inte så tokigt, men jag har inte gjort det förut. Jag har istället tjurat på och tänkt att de förr eller senare kommer att vänja sig.

Men så i går kapitulerade jag. Jag tog fram min lilla matberedare och hackade upp löken i minimala bitar. Jag passade på att kasta i två vitlöksklyftor också och så en näve med timjan och så mixade jag. Jag kokade lökröran med en tetra passerade tomater och två buljongtärningar. Köttfärsen fräste jag, utan kryddor, i smör. Sedan blandade jag ihop alltihop och lät det koka ihop.


Som vanligt när jag lagar mat så improviserar jag ... på gott och ont ... och denna gång var det GOTT!

SUPER GOTT tyckte barnen, oj vad de åt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar