torsdag 10 maj 2012

Mega mjuka gigant, kolossen!

Ett fantastiska garnnystan fick jag på min födelsedag! Helt i min smak, och i roliga Jonathans smak också eftersom han hade köpt det.

Ni har väl hört visan "hejjon, fejjon, fallerallera" i den byggde de ett rungande skepp av en kråkas skrov och sydde 18 par skor av dess skinn osv ... det där har man ju liksom alltid tyckt varit lite väl överdrivet ;) ... men efter denna blå uppenbarelse är det som om jag kommit till större insikt. Allt kanske inte alltid är och ser ut som man tror. FÖR av detta ENDA nystan ... ja, nu svindlar det så fantasin tryter ... måste man väl ändå kunna få till någonting i den storleksordningen, va? Jag tänkte börja med en sjal, sen tar jag en poncho och så tjocksockar till hela familjen. Kanske att man kan isolera huset med detta? Som en gigantisk tjocktröja att dra på när kylan biter i? Jag har ju dessutom fritidssysselsättning för hela livet nu  ... TACK Jonathan!  :) Och tack för att du valde den rätta färgen! :)

En liten parentes för frisyren ... jag ska klippa mig i DAG ... jag vet att man inte kan ha pippilotter när man fyller 38 år ... men jag måste ju passa på nu innan hårtestarna faller ... och egentligen tycker jag att man får ha PRECIS SOM MAN VILL! :)

3 kommentarer:

  1. Det är klart att man kan ha ppippilotter när man är 38!! Det blir man väl aldrig för gammal för?? Så fortsätt du att vara den du är på ditt genomgoa sätt!! Jag menar inte att du inte får klippa dig....bara att det är härligt med människor som skiljer sig från mängden som är lite "fria"/kram Åsa Bengtson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa! :) Vad fint sagt ... jag får tårar .. jag har ju lite svårt för att dölja mina känslor som du kanske har märkt vid något tillfälle ... :/
      Jag ska fortsätta med pippilotter, men just nu är håret borta. Tur att det växer ut :)
      Och jag gillar dig!!!
      Kram från Anna

      Radera
  2. Chatrine Sundberg Munther11 maj 2012 kl. 15:22

    Hej Anna och ett jätte grattis till dig. Jag måste instämma i Åsas kommentar. Klart du kan ha pippilotter.
    Jag är 8 år äldre än dig och jag har både flätor, hästsvans och pippilotter.
    Så fortsätt med det när håret växt ut eller skall jag som är äldre kanske sluta, nä jag gör det för det är bekvämt, sån är jag . Kram Chatrine

    SvaraRadera