fredag 18 maj 2012

Jag har förvandlats till en riktig argbigga!

Jag tänkte ju bara försöka ha det lite fint här hemma ... men helt utan resultat ... både vad gäller städning och det där med argbiggan.

Nej, det är ändå ingen som vet var leriga stövlar ska stå, att jackor ska hänga på krokar, tvätt ligga i tvättkorgar och att nytvättade kläder skall ligga kvar på sina platser tills dess de skall användas på riktigt. Eller att det är dammsugaren som suger upp damm, sand och grus, att det är med trasor man torkar rent eller att kastruller inte diskar sig själva och att det är i diskmaskinen som den övriga disken blir ren. Det är BARA den här argbiggan som vet.

Ja, ni förstår ju själva vad som händer när inte argbiggan är närvarande i mig ... då är det ABSOLUT INGEN som vet ... hopplöst! 
FRUSTRATION! ... till ingen nytta. För om du kom hit skulle du förmodligen inte kunna se att jag faktiskt har städat ... i går och i förrgår och ...

Är det så att alla ni glada människor, jag syftar på DIG, som har sådan fin ordning och reda och skinande rent där hemma, egentligen är argbiggor ni med?

Nej jag förstår nog hur det är ... det går bara helt av sig själv hemma hos er va? ... grrrrr ;P

1 kommentar:

  1. Här blir det ofta modellen att det helt sonika inte är skinande rent... Däremot får det helst vara ordning o reda framemot kvällen. Det kommer man långt på. :)

    SvaraRadera