torsdag 10 maj 2012

Det är min dag i dag!

Ojoj ... ni ska bara veta vilken dag jag har fått uppleva idag ... och ändå är klockan bara tre. Jag vet inte om jag tidigare har upplevt att en dag har varit så mycket min, som denna, tidigare.

Egentligen känns det som om den här härligheten började redan i går kväll. Anna-Klara kunde inte somna, allt var sååå spännande, trots att det bara var mamma som skulle fylla år. Hon blev tvungen att komma över till vår säng. Hon låg så nära. På samma kudde. Så hörde jag något i örat, ja hon hade nästan krupit in i örat ... "sjjysjjysjjjsjjjuuyyysj" ... "Va? jag hörde inte, säg det lite mer långsamt" ... "Mamma, sjjuysjjsjobbarhandskar med blommor påsjjuysjjsyyajsj" ... "Men Anna-klara, du lovade ju att inte säga något" hörde jag sedan barskt från andra sidan sängen.

Åh ni skulle ha sett hennes blick ... en sådan intensiv och allvarlig blick. Den vek inte bort en sekund, hon bara tittade och tittade rakt in i mina ögon. Jag kunde nästan se hur hon försökte få bort det hon just hade sagt ... men det gjorde ju inget för det var ju precis vad jag önskade mig! :)

Ivern satt i även morgonen efter, redan innan hon var klädd var hon ute. Nisse och jag klädde oss inne men Anna-Klaras kläder fick vi ta med ut. Hon hade ju också fått ett par!

Vid tiotiden, knackade det på dörren. Jag möttes av tre härliga leenden som gratulerade. Så blev jag utkörd ur köket. "Du får gå upp! :)" Jag lydde, och tur var väl det, för när jag väl fick komma tillbaka in i köket var kalasens kalas uppdukat där. Så omsorgsfullt och fint. Jag fick äran att fira med detta gäng. Kärlek!!!


... historien är långt ifrån slut här, jag har så många fler godingar att berätta. Om härliga människor och roliga upplevelser från dagen. Men nu så här klockan tolv, på natten, är jag så härligt utmattad av allt kalasande. Så nu måste jag sova bums!

... Jag återkommer i morgon. Sov gott! :)

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du fått det precis som du förtjänar- underbart och överaskande! Väntar med glädje på fortsättnningen...
    Kram Anna Panna

    SvaraRadera
  2. Puss ... det kommer så smått! ... kram :)))

    SvaraRadera