måndag 9 april 2012

Tänk att det finns så härliga människor, som VILL så mycket ... och tänk att JAG får vara med!!! :)

När barnen äntligen har somnat, och jag skall sätta i gång med allt det där som jag ständigt suckar över att jag aldrig får göra, så känner jag tröttheten och hopplösheten komma krypande. Då passar David på att rabbla upp allt det vi ska göra här i sommar ... så där i förbifarten ... han står med en avsågad bräda i handen, mössan på toppen av hjässan ... på språng ... Hans ansikte lyser som solen, han håller ju på att bygga pannrum."

"Vi måste måla huset i sommar också ... och så ska vi ju renovera det där inne (ta upp golv ner till marken, bygga tvättstuga och badrum här nere och sedan ta upp golvet och renovera badrummet uppe ... han har planer för köket nu också ...) och så måste vi schakta på gården för vattnet rinner in mot huset, och gräva ett dike, göra gräsmatta av ängen där nere, bygga staket, plantera träd, tömma och riva ladugården (det är i princip ett oöverstigligt projekt, har jag insett, men det måste göras), bygga en altan" ... jag har nog glömt hälften av vad han sa "... ja! och så var det ju en glasveranda på framsidan också ... och jag glömde att vi ska lägga om taket!" lägger han till på slutet.

Mina sommarprojekt, en enkel köksträdgård och ett litet hönshus, de liksom seglade iväg.

"Vi kanske kan begränsa oss lite?" är mitt, tråkiga, förslag "Men det är ju det jag har gjort! ;)" menar han. 

Jag drar fötterna efter mig ... lämnar risbuskar och krattor ... går in ... kokar kaffe ... skriver till er ... inser att jag har mött min överman. :P

2 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig to do-list! :) Där ligger man i lä med tänkta saker att göra såsom fästa tråden i tjocksockarna jag stickat, eller måla om en korgstol... ;) Vilken tur då att vi ska byta lite arbetstjänster, vi kommer ju säkert hinna med minst hälften av sakerna på en dag hos er!
    Kram/Sofia

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen ;) ... jag ser mycket fram emot den där helgen ;). Jag såg att du lagt ut datum, jag ska kolla i kväll hur det ser ut för oss.
    Fästa tråden, det får du göra mellan pannkakorna ... alltså medan de steks ;)
    DU! Den där underbara vaniljkrämen som du gjorde, var kan jag hitta det receptet? Eller kan jag få det av dig? Den var såååå god.
    Kram!

    SvaraRadera