söndag 15 april 2012

Påskplanteringar och andra glada vårtecken!

Så här lagom till att påsken är över, har jag gjort två små påskplanteringar ute på bron. För sent? Ja om man ville ha dem till påsk så absolut. Men om man försöker se lite positivt på det hela så var det, just NU, precis i rättan tid.

Nu kostade krukorna med påskliljor bara 5 kronor styck i stället för 35 kronor. Och de var fortfarande knoppiga och fina. Kostnaderna för det andra var heller inget att räkna med. Grästuvorna kostade två spadtag in vid husväggen, och mossan lika så. Det blev lite för lite med bara liljorna i hinkarna så jag fyllde ut med det som fanns närmast till hands. Helt vanliga grästuvor är inget som jag tidigare har använt i planteringar, men varför inte? Visst blev det bra? :)

Vi rusar mot sommar!
Och det börjar att knoppas och blomma i den nakna rabatten. Fast egentligen vet jag inte riktigt om det är en rabatt. Vi får se vad som kommer upp. Hur som helst är jag säker på att jag kommer att älska det :).

Gamkurran (alltså som i gammal) vågar sig också ut lite mer nu när värmen återvänt. Lilltanten gör sig fint i rabatten. ;)


2 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefint! Fy så härligt det är att våren/sommaren är på ingång. Lovely!

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia!
    Ja, visst är det. Nu vill man att det ska gå fort och samtidigt vill man hinna så mycket .... svårt att få ihop :)

    SvaraRadera