lördag 14 april 2012

Den första sådden är äntligen gjord.

Det känns som att "pust" och "äntligen" är en vanligt förekommande ljud ifrån mig nu för tiden. Betyder det att jag alltid har en känsla av att jag ligger lite efter? I vilket fall har några av de inköpta fröna kommit i jorden idag! :)

Jonathan är ju härlig! För sina påskpengar, som han fick av mormor, köpte han tre makroner och två förpåsar. Vad makronerna hade för innehåll är jag inte så säker på, men i fröpåsarna vet jag att det fanns små frön som ska bli smultronplantor och stora frön som ska bli jättepumpor.


Anna-Klara och jag, tänker också slå oss in i pumpabranschen. Vi har sått vanliga pumpor och små prydnadspumpor. Alltså bara rolig lyxsådd. Och så har vi sått solrosor såklart. Jonathan läste att solrosorna ska bli 5 meter, så våra förväntningar är minst sagt höga! :)


2 kommentarer:

  1. Åh, jag måste köpa fröer nununu! Helst igår... Är supersugen att så lite! Pumpa - va skoj det lät! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att jag kunde kittla inspirationen lite ;)
    Ja, det är ju så roligt att så och spännande att se det växa! Pumpor är liksom så overkliga när de kommer, superkul! Testa.
    Kram!

    SvaraRadera