torsdag 15 mars 2012

Vi börjar med att tillverka några egna hönor.

En svartvit bild från 60-talet är vår inspirationskälla.
Men jag tänker "FÄRG" såklart ... eftersom det är min stora passion. "Sånt där silkespapper, med underbar ljusgrön och ljusrosa färg, som vi brukar få kring blommorna när vi handlar på Sagas blomsterverkstad i Ärlandsbro skulle bli toppen" tänkte jag också. Så jag ringde till David och bad honom åka in där efter jobbet. Han ställde upp, som alltid, men det gjorde inte de på Sagas :( ... Hur kan man neka min charmige make att köpa några ark silkespapper? Jag är besviken. Världen rasar ... ;)

... nej, det gör den ju inte. Vi fick helt enkelt ta och använda det gråvita silkespapperet som vi redan hade här hemma i stället. Och så hottade vi upp med vanligt färgat papper. Till två stora hönor gick det åt, inte fullt, två ark silkespapper. Jag vill att det skall vara ett tunt lager så att solen kan skina genom.


Hönsnät, silkespapper och tapetklister är vad man behöver. Senare tänker vi dekorera med pärlor och fjädrar också. Det kan väl bli bra?

















Gissa om jag har tapetklister i hela köket nu ...

.... men vinsten är större. Nu hänger två hönor på tork ovanför vedspisen och vi väntar ivrigt på fortsättningen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar