torsdag 1 mars 2012

Vi behöver ett soldäck ... för vi har massor av sol!




"Jag vill knäppa kort på dig mamma" A-K blir lite less på mitt fotande ibland. Ja, det var ju bara att ställa upp med sin bästa modellpose ;) och se vad hon lyckades med! Jag tycker att hon har fångat allt det väsentliga, den låga solen, snöslasket och storstövlarna :)

Vi har hört Sveriges minsta fågel idag, kungsfågeln. Ni vet väl hur den sjunger sin envetna lilla trill? Jag tycker att det låter som att den sjunger "jag är kung!, jag är kung!, jag är kung!" så är den tyst en stund och så kommer det igen ... "jag är kung!, jag är kung!, jag är kung!"... med en så späd liten stämma.

Man har ju hört att SMHI har pratat om "rutten is" ... jag har haft mina förställningar om hur den där ruttna isen ser ut och jag tror att det var det som det var idag ;). För vår sparktur var helrutten, medarna bara sjunk igenom underlaget och det var riktigt trögt. Men det betyder ju förstås att våren är här! Det är så varmt att vad man än tar på sig så känns det för mycket ... härligt! Nisse och jag älskar att vara ute. Vi kan strutta omkring i timmar ute på gårdsplanen. Anna-Klara har där emot kommit på att hon INTE vill gå ut. Nisse sover ute 1,5 - 2 timmar varje dag så han får frisk luft i vilket fall, men jag ser även fler fördelar med att vara ute, motorikträning och D-vitaminproduktion bl a. så ut måste vi varje dag!


Som tur är har jag en man med ett godisförråd så det fixade sig, relativt smärtfritt, med Anna-Klara även idag. Vi fick en mysig stund på farmors och farfars nya förstukvist. Har jag berättat att de skall bli våra grannar?! :)

Vissa dagar känns livet extra härligt i Starred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar