fredag 9 mars 2012

Godmorgonhälsning från Anna, Anna-Klara, Nisse och Gudrun.

Varför stiger man upp kvart över sex när man är ledig?
... Tack Astrid för Pippi! Några knapptryckningar och så infinner sig friden igen ... för en stund. ;)


Jag flyr bort med Guddan och en kopp kaffe i stället. Den kom igår. Jag nöjer mig med framsidan denna morgon. Drunknar i färgerna. Låter njutningen och inspirationen rusa inom mig. Tänk hur vi är skapta, att man kan känna välmående av vackra färger och bilder. Jag är tacksam! Funderar på att grabba tag i penslarna, på bilden, och gå loss. Fast nej, jag låter dem ligga och så ligger jag också kvar en stund ... fem minuter ... som blev till två ...

"Mamma! Jag vill måla!" ... hör jag någon säga borta i soffan ... "Vad passande, för det vill ju jag med!"
Ska man tro på tankeöverföring?

2 kommentarer:

  1. Härligt!Passa på när tillfället ges......sade hon som har många tillfällen men ändå har svårt att ta vara på dom ...kram Borghild

    SvaraRadera
  2. :) Ju fler tillfällen desto svårare kanske :)
    Jag följer ditt råd!
    Kram.

    SvaraRadera