onsdag 7 mars 2012

Vad tror ni? Finns det något hopp för dessa reliker? Frasiga och skelettiga ... men med lite grönt som ger hopp om liv.

I vilket fall, har jag lagt dem i blöt nu. Jag tänker att det kanske kan vara en början på något nytt ... man har ju hört att vatten ska vara en förutsättning för liv, så det kanske är värt att pröva? ;)

Det var dessa benrangel som fyllde hela fönstret, på Fågelvägen, i fjol sommar. Efter lite cotching från min omgivning och sedan ett omsorgfullt omhändertagande av mig växte de till sig något enormt.
Jag köpte en säck med pelargonjord i fjol. Den finns kvar. Efter blötläggning blir det omplantering och beskärning.

Det vore ju roligt om jag lyckas skaka liv i dem igen, men överlever de inte så köper jag helt enkelt nya och är lika glad ändå ... :)

2 kommentarer:

  1. Anna, jag känner mig om inte oduglig, så i varje fall mindre duglig när jag läser din blogg! Vart får du kraft å energi ifrån?! Jag är mäkta imponerad! Du gör så otroligt fina saker! Du är värd alla superlativ som finnes!
    Ha det allra bäst! Kram från Fågelvägen

    SvaraRadera
  2. Men Åh så ska du inte känna. Jag tror inte en sekund på att du är mindre duglig ... du bakar ju och fixar var och varannan dag själv ... mycket mer än jag gör! och du både pluggar och jobbar ...
    Jag är där emot helt oduglig på vissa områden, jag lovar, men de berättar jag inte så mycket om här .. och jag väljer i vilka vinklar jag ska fota för att man ska slippa se tvätthögar och diskberg ;).
    Kom inte å säg att du är oduglig för jag VET hur bra du är och framför allt viktig för flera personer och det är mer värt än att man hinner virka en bakelse eller plantera en blomma!
    KRAM!

    SvaraRadera