måndag 5 mars 2012

"Ska vi baka sportlovsscones?"

"JA!" ... alla är med på noterna.
Plötsligt är storlarna framdragna till bänken och jag har inte en chans att komma fram till den, jag kommer varken åt bunke, decilitermått, skedar eller slev. Tröttheten slår till innan det ens har börjat ... "tålamoood, tålamoood ... " jag nynnar en av mina signaturmelodier, inom mig.
"Japp, vi bakar på bordet!" ... stolarna förflyttas på nolltid ... smart drag ;) Fort, fram med allt som skall användas ... placera så att ingen kommer åt.
"Vad är sportlovsscones?" undrar Jonathan.
"Scones som man bakar på sportlovet såklart!" svarar jag ... så lagom kul tycker han ... Men vi festar till dem med lite russin och grahamsmjöl. Och så kokar vi lite marmelad att ha på, koktid 2-3 minuter, receptet står på sockerpaketet.
Tillsammans med varm choklad duger det gott till ett festligt sportlovsfika.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar