lördag 31 mars 2012

Nu rullar vi igen. Men det var lite trögt att komma igång.

Fast här hemma står väl aldrig någonsin någonting stilla.

Och vissa är mer "självgående" än andra. Totalt oregerlig, är vad jag stundvis skulle vilja kalla denna lilla varelse. Mej har hon i alla fall slutat att lyssna på. Vad ska jag göra?

Jo ... jag har ett knep. Om jag ger henne en pensel och lite målarfärg, ja då förvandlas hon plötsligt till en liten ängel ... som strör gnistrande stjärnor med sin pensel och med vita små mjuka dun ... nej, inte så ... men plötsligt lyssnar hon på vad jag säger. Tuschpennor och en hög med papper kan också funka ;) ... gissa om vi målar mycket här hemma?


Hon kallar det för "mitt kontor", bordet hon har målat och stolen som jag har målat. Och Nisses kontor, det är på stolen mitt emot :). Ja, den där stolen ...


 ... pinnstolar, det borde man bara inte ge sig på att måla. Har du testat? Det är totalt hopplöst. Det spelar ingen roll hur noga man är. Man vrider och vänder och snurrar och granskar och så till slut är man färdig. När man så har tvättat penseln och man kommer tillbaka för bara "kolla lite", märker man att ... färdig det var man i alla fall INTE. "Hur kunde jag missa där och där och där? ... och jag är säker på att jag kollade just DÄR!". Bara att börja om. Vrida, vända, snurra, granska ... tills man är säker på att man målat över allt. Men när man tvättat penseln så ... ja, ja ... hur svårt kan det vara? Hur många sidor har en pinnstol? Jag har ju till och med gått kursen ;), jag vet att man alltid skall ställa en stol upp och ner när man börjar måla den och sedan vända den rätt och måla färdigt.

EN stol har fått ETT lager färg och vi får se när den får sitt nästa och när nästa får sitt.

4 kommentarer:

  1. Hej Anna! jag blir glad att du börjat producerat på bloggen igen.Har varit orolig, ringt flera gånger men ingen har svarat hos Er.

    Hälsning Pappa.

    Ps. vill komma och hälsa på hälst på måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten och för påskäggen. Du är alltid välkommen såklart!

      Radera
  2. Kära Anna, Vad ska det bli av den tösen? Äpplet faller väl inte så långt ifrån trädet dock...
    Jag ringer snart, längtar efter att höra din röst. Å du, jag har köpt en overlock... Gissa om det ska bli roligt att sy!
    Stora kramar/ din Anna Panna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Min Anna Panna!
      Jag har varit borta så länge från min blogg ... har jobbat fyra dagar i rad ... inte vad jag är van nu för tiden så jag är dödligt trött vid det här laget. Men det har varit roligt!
      Ring gärna någon dag, jag längtar efter din röst också. Nu är jag på plats hemma igen :)
      Ååååh, vad kul! jag vill också sy!!!
      Många kramar! från din Anna Panna :)

      Radera