fredag 16 mars 2012

Lite parallellrenovering ...

... alltså annat helgarbete, blir att skrapa taket i det andra sovrummet på övervåningen. Här har det varit en vattenskada, det har regnat in för något år sedan. Så detta tak måste vi göra någonting åt. Träet är helt okej, hoppas vi ;) ... jo men det är det, det är bara färgen som har släppt.


Men titta så fräscht det blev där också, med vitt kring fönstren och på fönstersmygar och med renoveringstapet på väggarna. Garderoben som sticker fram i hörnet skall också bli vit så småningom.


Sedan kommer vi till det lilla ... jag menar enorma problemet att välja tapet till väggarna. Det finns ju så mycket som är så fint! Tänk om jag väljer fel ... jag får beslutsångest ... det kanske bara ska vara vitt? Tidigare i dag fick jag en sådan plötslig lust att måla någonting själv på väggarna. Gå lös med en tuschpenna. Naturligtvis råkade jag, i min iver, dansa runt och illustrera hur det skulle gå till, medan Anna-Klara hörde och såg. Min make försökte dämpa mig lite ... hmmm ... vi får väl se vilka konsekvenser det kommer att få ...

Är det någon som får en idé? Snälla, dela med dig!

4 kommentarer:

  1. Satsa på nån härlig mönstrad tapet!! Tror inte du (ni) kommer ångra dig. Blir fint till vita fönster, vitt tak och vita garderober. Men som sagt... svårt att välja är bara förnamnet!! Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. Så ska jag göra. Mönstrat, blommigt, färgigt. Det gillar jag!
      Tack för att du sa det!

      Radera
  2. Anna...vilket fantastiskt skapande du o dina barn visar prov på!!! Ang vita väggar eller tapet...vi har låtit vår son måla med tuschpenna på en vägg, men han är ju lite äldre än era juveler;) Han är inte klar än för den blir så detaljrik... o så bor han ju utomlands nu. Du skulle helt klart kunna fixa något fantastiskt personligt men risken är kanske att de små sötisarna tycker det är fritt fram med pennan när mamma får:)Allt har sin tid...Kram, kram/Eva L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva!
      Den där väggen som Jacob har målat, den vill jag se någon gång. Jag tror den är fantastisk! Jag vill förresten se hela ert hus :)
      ... som du säger, var sak har sin tid ... jag kanske får vänta en aning med mitt målarprojekt.
      Kram!

      Radera