torsdag 8 mars 2012

I dag har jag lagat min absoluta favorit, kålpudding!

Har du en vår kokbok så har du receptet. Mums!

Det är som ett heldagsprojekt för mig. Kanske inte alls så märkvärdigt för någon annan?

Det ska hackas kål som ska förvällas och kokas gröt och blandas färs. Alla stora kastruller är involverade. Och så till sist den där eviga väntan, timme efter timme när den står i ugnen ;)


En bild på den färdiga rätten kanske vore på sin plats. Men när den äntligen var färdig var vi så hungriga så någon fotografering var det inte tal om.
I love it ... och så lingonsylten! :)

2 kommentarer:

  1. Det där såg riktigt ambitiöst - och gott! - ut. Har aldrig gjort kålpudding, vet knappt om jag har smakat det! Antar att det känns rätt "husmoderligt" och rejält att tillaga det... :)

    SvaraRadera
  2. :) ja Sofia, det är nog precis så det är ... och det är nog därför man känner sig så nöjd o glad efteråt :) för mer husmoderlig än så kommer jag nog aldrig att bli ... typ som att stoppa korv eller nåt ;)

    SvaraRadera