måndag 5 mars 2012

HEJ vad det går i vår rodelbana i Starred!

För någon vecka sedan skrev jag såhär:
I dag snöra det på tvären. Vi som var redo för plusgrader. Vi väntar på att kunna platta till spåret i rodelbanan som Nisse, Anna-Klara och jag håller på att "bygga". Högst avancerad förstås ;). Nisse och Anna-Klara bygger genom att ligga på madrassen som jag drar fram och tillbaka, upp och ner i banan. Det är härligt att plumsa omkring lite. Det behövs motion för min del. Annars har jag bestämt mig för att vara noga med att barnen skall gå själva upp för backen när vi åker pulka. Tidigare såg jag det som skön motion för mig att helst springa med pulkan upp för backen, med båda barnen på släp. Men jag har insett att jag inte kan offra barnens motorik framför min egna figur ;) ... jag lutar mig tillbaka och tycker att det är en skön insikt ;)

Nu har Jonathan och David varit framme och gjort banan ännu bättre. Slät och fin och med höger vallar i kurvorna. Nu i helgen var den nog som bäst, efter ett par dagar med töväder och så en riktigt kall dag som gårdagen. Man kastas upp på vallen i kurvorna, man har ingen aning åt vilket håll man befinner sig när man kommit ner. Men roligt, det har man haft! Och med familjen Hamrin på besök blev inte dagen lugnare ... HEJ VAD DET GICK! Både känslor och syner var en sann njutning för både vuxna och barn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar