torsdag 1 mars 2012

Här ligger jag på soffan.

Men ni ska inte tro att jag har legat på latsidan, så här på morgonen, för det .... nej nej, en hel del har vi hunnit med.
Vi har bland annat varit ute på en biltur på drygt 5 mil, på blåhalkan. Det är sånt som händer när man plötsligt måste skjutsa Jonathan till skolan. Han gick, som vanligt, till bussen, tio i sju, en och en halv timma senare stod han plötsligt i hallen igen. Förtvivlad och upprörd. "Bussen har kört i diket! Den står mitt ute i skogen!" Jag trodde förstås att han varit med, men så var det som tur var inte. En man i  bil hade stannat vid busshållplatsen och meddelat honom. Bara att traska hem igen.

På med overaller på motstridiga små barn med små, små hungriga magar. Ingen tid fick spillas. Jonathan stod och trampade i hallen. Han hade ju engelskaförhör! Ni som har haft en treåring med stark egen vilja, som oftast dessutom går tvärt emot vad övriga i familjen vill, förstår hur klurigt och hur energikrävande det kan vara att lyckas med en sådan sak. I detta fall kan man ju faktiskt förstå henne. Men nu är Jonathan dock där han bör vara, i skolan.

Vad mer har vi hunnit? Fikat korvmackor och som du ser, virkat en matta. Det är så praktiskt att göra små saker för då går det så fort. Helt i min smak ;) En stor virknål, dubbelt garn och lösa maskor hjälper också till en del. Dockskåpet börjar fyllas på så smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar