onsdag 7 mars 2012

Dags att börja botanisera i fröhyllan ...

Hur kan man bli så nostalgisk över något som var så nyligt?
Jag tittade på några bilder ifrån i våras och jag blir helt galen inombords. Barnen är så små och söta och vi har så mysigt ;). Allt som ibland var jobbigt är ju glömt för länge sedan.
Nu är vårsolens ljus här och det, tillsammans med alla bilder, gör mig påmind om att tiden går så fort, inget får gå förlorat, jag måste ta till vara på varenda ögonblick!


Favoriter från ifjol! Doftärtor, passionsblomma och i synnerhet Japansk humle, på tillväxt. Känner ni den fuktiga jorddoften?

Vår, vår jag vill ha VÅR!  Jag vill så och plantera. Jag vill fläta med pil och gräva i rabatter. Men nu känner jag mig plötsligt lite stressad. Nej, bort med det! Jag hinner det jag hinner och resten struntar jag i.

Flätade inramningar till rabatterna, gjorde vi på fågelvägen, Anna-Klara, Nisse och jag. Materialet plockade jag under kraftledningen i Bandsjön. Hoppas att det var tillåtet. Undra var man får plocka sådant här i Starred?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar