fredag 3 februari 2012

Skräpgirlanger!

I morse fick jag sms av Karin. "... girlanger ... Hur gör man? ..." löd det. Jag kände att en förklaring via sms skulle bli lite väl invecklad, så vi tog den gamla beprövade telefonvägen. "Du ska klippa remsor. Ta två remsor och lägg dem vinkelrätt mot varandra som ett hörn ... i hörnet skall den ena ligga över den andra, tejpa ihop. vik den som ligger underst över den som är över så det blir ett hörn åt det andra hållet. Sedan viker du den andra på samma sätt, över den du just vikt osv." Lätt att fatta? ;) Ja, det gick hur bra som helst. Noomi, hon som ska fylla tre på söndag, tycktes förstå direkt i alla fall. ;) Vi talar ju samma "språk" liksom.

Nytt meddelande, mms:
"Det är ju inte klokt vad fint! Vad har du gjort den av?" var min reaktion. Svaret som kom var kort och gott "skräp! :)"

Ja, det kunde man ju förstå. Det är ju alltid skräpet som blir snyggast. Det är väl därför vi bor i en soptipp? ;)

Just snyggt att bli påmind om det precis NU ... när jag har inlett min utrensningsauktion :P

Nu måste jag, Nisse och Anna-Klara också testa att göra skräpgirlanger.

Nu har jag blivit uppdaterad med fler bilder. Wow, vilken produktion. Härligt, snyggt roliga!

Skräpförädling ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar