måndag 27 februari 2012

Nu har miniatyrvännerna fått sin tapet!

Men möblerna lyser fortfarande med sin frånvaro.

Den blommiga tapetbiten räckte inte riktigt till. Det löste vi genom att göra en vit murstock i "köket". Vi har ju en vedspis som ska in där, snart.

På kvällen kom vår farmor, Ulla, förbi.
"Sådana här viktiga saker håller jag på med" ;) ursäktade jag mig lite, inte så allvarligt men ändå. Bänkar och bord var ju som vanligt belamrade av leksaker, pennor, rentvättade kläder som ska vikas och andra projekt. Och där satt jag på golvet och penslade tapetklister i ett skåp.
"Ja, åh det ÄR så viktigt!" var Ullas reaktion. Och det är så sant, för vad skulle vara viktigare?

Det är förstås så som både jag och David är uppväxta och fostrade ... inte underligt att det blir som det blir ;) ... kaos ... men vi är BARA TACKSAMMA båda två!

Hur kunde jag komma på så tokiga tankar som att en ren diskbänk eller en fint målad soffa skulle vara viktigare än ett dockskåp till mina barn?

Vilken tur man har som tycker att det viktigaste även är det roligaste!! ;)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Och du är bäst!
      ... det är nog för att vi få omges av så bra människor - tacksam! :)

      Radera