måndag 13 februari 2012

Muffinsfika!

Jag har två små sjuklingar här hemma. Man kan tro att det ska gå lite lugnare till sådana dagar ... men näe ... varför skulle man ta det lite lugnt? ;)

David är också dålig men han beslutade sig för att åka till jobbet ändå ... "det blir nog mer vila där" ... trodde han.

Vi har virkat en muffins på morgonen. Så alldeles nyss fikade vi i barnkammaren. Jag och Anna-Klara fick dela. Nisse tog en bulle ;).

Jag satte kikärtor i botten på muffinsen, för att den skulle bli lite tung. Det blev bra ... men i ett oövervakat ögonblick började en mycket rolig lek. Låt gå tänkte jag ... "skönt att det roar sig själva en stund" var min tanke ... vilket jag strax ångrade ... för nu är burken tom ... Men det varken kletar eller dammar ju i alla fall. Fram med dammsugarn bara! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar