måndag 20 februari 2012

Måndag är en härlig dag!

Det går liksom inte att kämpa emot längre. Helgen är helt enkelt över och det är bara att gilla läget. Vi gör det ... gillar det!

"Ska vi ta och göra pannkaka nu så kan vi gå ut sedan" frågade jag barnen. "Ja, nu har vi ägg och smör" svarade Anna-Klara, tur att det är någon som har koll. Förra veckan hade vi faktiskt inte det och det var väl det hon mindes. "Pannkaka" svarade Nisse.

Älvan började vispa under mammas förmaningar ... "Akta! vält inte skålen för då blir det ingen pannkaka" ... tråkig som man är ;). Men det går ju så väldigt vilt till ibland :P.

En liten stekpanna fick Anna-klara i julklapp av mormor. Den är alldeles riktig och jättegullig och du må tro att pannkakorna som man steker i den, blir godare än andra. De äts i alla fall upp i ett naffs och mamma får jobba med andan i halsen för att hinna med. När steks en mammas pannkakor? undrar jag svettigt medan jag står där i oset.


Mina små, små pannkaksätare, idag, med drottningssylt lite var stans.

Om INGENTING annat funkar så FUNGERAR ändå PANNKAKA!

Kanske är det så att tre ägg, fem dl mjölk, 4 dl mjöl, lite salt och smör, en stekpanna och en spis, egentligen, är det enda man behöver?

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga stunder ni har...ny variant på recept dessutom;)Kram /EL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi! :)
      Det receptet är så bra, det blir gott och är lätt att komma ihåg. M-J-Ö-L-K=5st M-J-Ö-L=4st Ä-G-G=3st + lite, salt bra va? :)
      Kram!

      Radera
    2. Det ska jag testa nästa gång...fint med något haka upp minnet på!

      Radera