onsdag 29 februari 2012

En virkad hängmatta!

Det är inte Anna-Klara som virkar den. Hon är bara modell, eftersom det är så svårt att fota och virka samtidigt ... det finns ju gränser för vad både jag och Anna-Klara klarar av ;)

När jag var liten, kanske som Anna-Klara, så fick jag en virkad hängmatta av min moster, Sivan. Den var till min monchichi. Hängmattan hänger fortfarande, över trettio år senare, kvar i en benjaminfikus hemma hos mamma.

Jag kan inte ge mig till å plocka ner den därifrån, men vi vill ju så gärna ha en sådan här hemma. Enda lösningen är att tillverka en ny. Produktionen är igång, lustmaskor och dubbelstolpar. Jag minns inte precis hur den var gjort, men det ser ut att bli en hängmatta det här också, trots allt.


Och titta, det blev det ju!

Några timmar senare står vi nu här med en liten  dinglande hängmatta. Nu ska den upp i taket i dockskåpet.

Grisen ... han tycker att den är helt okej! ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, en verkar hängmatta hade jag med fast till Barbie! Härliga minnen!/Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det roligt att återuppleva!
      Du får virka en till Alice :)

      Radera