torsdag 12 januari 2012

Cupcakeplaner

Jag fick en cupcake-bok i julklapp.
Hello cupcake! av Leila Lindholm såklart ... fast jag fick den av min syster Maria. :)

Jag och Jonathan såg sedan ett program med Leila när hon gjorde just cupcakes till julgransplundringen. Jag vet inte hur många gånger hon sa just ordet cupcake, jag tror faktiskt att hon sa cupcake fler gånger än vad det står cupcake i den här meningen. Alltså väldigt många gånger. Hon sa det dessutom med en amerikansk accent. "Du verkar nästan lite avundsjuk" sa Jonathan, lite retsamt till mig, när jag kommenterade detta. Hmm ... huvet mitt på spiken, eller vad det heter ;) ... för vem är väl inte, åtminstone lite, avundsjuk på denna söta proffsbagerska?

Ja, ja just nu håller jag i alla fall på att drunkna bland alla cupcakes i den här cupcakeboken. Jag vill göra ALLT som finns i den och jag vill göra det NU! Jag vill dessutom inreda mitt hem precis som på bilderna ... (tillfällig hängivelse, det går snart över).

Anna-Klara har ett helt annat intresse, hon är mer fundersam över vad pojken på bilderna heter. Som tur var kunde vi läsa det längst fram i boken. Han heter ju Walter :)

Cupcakesort är vald. Nu måste vi handla.

2 kommentarer:

  1. Kära du, jag skulle så gärna komma och smaka dessa skapelser (för det vet jag att det blir när du är i farten...), men bilen mår inte så bra som den borde så jag firar er treåring genom att bada med mina juveler på badet istället. Fast jag kommer va så säker om än det dröjer en stund till och då kan vi väl baka cupcakes ihop vettja?!
    Jag ringer till veckan. Puss på dig min sköna böna/ AnnaPanna

    SvaraRadera
  2. Du får komma när du vill Anna, när det passar, bilen tillåter och det känns bra. Jag längtar! Vi hörs! Kramar!!

    SvaraRadera