fredag 27 januari 2012

Alla knep är bra, förutom de dåliga ;)

För några dagar sedan funderade jag på hur jag skulle lyckas klippa Anna-Klaras lugg. Att det skulle gå smidigt till, det begärde jag inte av mig själv, inte heller att det skulle bli rakt. Kravet var enbart att inte blodvite skulle uppstå ;).

Nu är det gjort!
Snabbt, lätt, smidigt!
Undrar du inte hur jag gjorde? ;)


Jo, först så åkte jag till Birsta för att köpa en balja och en flaska med badskum. Sedan spolade jag upp ett skumbad ... så högt som det bara var möjligt. Så pallade jag upp min smartphone på den lilla pallen, framför karet, och satte på Pettsson och Findus. Anna-Klara hoppade i och kände in badet. Under tiden gjorde jag mig beredd med sax och kam. Så tittade jag henne lugnt i ögonen, medan jag kammade, och sa "efter badet kan vi gå ner och titta om vi har något godis, godis, GODIS, GODIS ...


Jag tog inga risker, utan tog till alla bra knep på samma gång.
Och det funkade! Pettsson satte potatis, hönorna grävde mask, Findus hoppade omkring och vi badade och klippte luggen. Nu sitter hon här både glad och i ny frisyr. Godisen har hon glömt bort, men den kommer den med, jag lovar! :)

3 kommentarer:

  1. Anna jag tror att du fixar allt med din underbara fantasi....lyckliga barn med en sådan mamma....kram Borghild

    SvaraRadera
  2. Å Borghild, du är så snäll! Tack för dina peppningar! Jag önskar inget hellre än att mina barn ska få vara lyckliga ... men jag tycker själv att jag kommer till korta allt för ofta ... men jag gör mitt bästa i alla fall ... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. du vet att det räcker.....♥ B

      Radera