fredag 30 december 2011

Lite ommöblerad i nerkant har den blivit

Det har varit en ständig rotation på kulor och glitter. Men barren sitter kvar!

Är det dags att inleda sorgearbetet redan nu, förbereda sig? Snart ska ju granen ut. :( Vad tomt det ska bli. Vad ska jag ersätta den med? Det måste ju vara något högt, lite lagom yvigt som lyser sådär mysigt och luktar gott. ;) Hmm ... vad skulle det kunna vara?


Typiskt i denna stressade tid. Nu när man äntligen har fått till jul, när man har börjat mysa och känt lite frid en dag eller två eller tre eller ... då ska man lessna på allt, önska att det ska vara över snart.

På med strålkastarna så att allt mister sin glans och dammet blir synligt. Bort med allt pynt och in med nytt och fräscht! Men varför sitter jag och tänker på sånt här mitt i julhelgen? Jag vägrar! Man kanske borde satsa på ytterligare ett julbord istället? HAHA ;))) Nej, men jag vill äta godis och mysa på kvällarna ett tag till.

Jonathan är hos mormor och mår gott. David han jobbar :(. Och jag ska nu återvända till mina tuttsugande keruber, simma in i den här bilden, borra ner mig i soffan och titta på "jul(morgons)matine" jag med. Det är väl ändå inte förrän om ett par veckor som julhelgen är över?

inte förrän på tjugondag knut
ska vi dansa julen ut
så vänner, fortsätt å njut! ;)


2 kommentarer:

  1. Karl-Gösta Zetterlund30 december 2011 kl. 23:01

    Hej Anna! Jag älskar dina inlägg på bloggen om barnen.Haett gott slut och gott nytt år hela familjen.önskar pappa

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad bra :) Tack!
    Och jag önskar dig ett Gott Nytt År!!
    Kram!

    SvaraRadera