torsdag 29 december 2011

Jag har missat glöggen!!!

Det har inte blivit någon glögg på hela julen.

Mina  glöggkoppar försvann i någon flytt för sådär tio år sedan. Jättefina, bruna keramik med pepparkaksgubbar på ... inte alls bitter, hmm ... ;). Varje år har jag väntat på att de skall komma fram och jag väntar fortfarande. Jag börjar dock att tappa hoppet ... acceptera.

Men kolla här! Jag har hittat nya! Dom fanns en trappa upp. Jag kom just på att jag samlade alla små koppar i en korg när jag rensade. Jag kutade just upp på vinden, hittade direkt och här är de nu! Kanske inte lika fina som de förra? Men de duger ju galant tillsvidare.




Glaskopparna tänkte jag göra små godisdrinkar i, det planerade jag genast när jag såg dem. Festligt och gott till kaffet! Helt alkoholfritt såklart, sån är ju jag :).

In i diskmaskinen NU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar